Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

T.

6. 3. 2008 18:07
Rozhodování

Máte pravdu v tom, že jde o tisíc a jeden okamžik, kdy se člověk denně rozhoduje. Ale pro toto rozhodování není jednoznačný návod z hlediska vnějšího projevu chování. Myslím tím, že v onom případě z chrámu mezi dvaceti zbylými mohli být lidé bez víry a mezi 1980 odchozími mohli být lidé s vírou. Věrnost ve víře se v jedné a té samé situaci u každého člověka může projevit jinak. To podstatné je, jaká je Boží vůle s daným člověkem. Každý nemá být mučedníkem. Nechat se zabít ve jménu své víry může být dokonce jednodušší a přitom hříšnější (tj. protivící se Bohu), než se smrti vyhnout a dál se odpovědně prodírat všedním životem (ano, může teď vzniknout diskuse na téma přeceňování vlastní důležitosti apod.)...

0 0
možnosti
JD

William Bernard

6. 3. 2008 21:25
Re: Rozhodování

Myslím, že tím návodem je pro člověka Bible. A v ní je dostatečně jasně psáno, že k víře se má člověk hlásit.

0 0
možnosti

.

6. 3. 2008 16:56
nezlobte se na mě,

ale formulace, styl, logika obsahu té pps-ky je až děsivá a příšerná.

"Komu stojí ježíš za to aby dostal ránu ze samopalu"... To je tak špatná myšlenka formulovaná zpotvořenou češtinou...

Takhle si tedy opravdu projev síly víry a důvěry v boha nepředstavuju.... Odkdy se z ozbrojenci vyjednává, nebo se jim odporuje? Nejsou ti, co tam zůstali sedět spíše sebevrahy - tedy odpadlíky?

Podle mého názoru je síla víry vidět třeba u sester, které se starají o staré, nemocné a umírající a nebojí se vnímání v těch místech všudypřítomné smrti.

Strach, nebo pevnost víry se nedá zkoumat na základě obsahu nějaké absurdní pps-ky.

0 0
možnosti
JD

William Bernard

6. 3. 2008 17:23
Re: nezlobte se na mě,

Co se formálních rysů té .pps týče, tak máte naprostou pravdu. Nijak se gramaticky neliší od ostatních narychlo přeložených...

Z hlediska obsahu jste se však nechal svést na scestí...tady totiž nejde o tu kulku a samopal....to je jen přehnaný příběh dovedený ad absurdum.

Tady jde o těch tisíc a jedna malých chvil, kdy člověk ustoupí od své víry. Podle Vaší logiky by i Ježíš byl sebevrahem, protože, velmi zjednodušeně řečeno, on si pro svou smrt na Golgotu přišel.

Navíc nikde, ani v mém textu, ani v .pps není zmíněno vyjednávání, či odpor. Takže nevím na co vlastně reagovat. Otázka "přiměřené" obrany vlastní víry je rozhodně širší téma, které myslím jeden blogpost nedokáže nikdy obsáhnout.

0 0
možnosti
  • Počet článků 29
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2145x
"Kdo nic neví, nic nemiluje. Kdo nic neumí, nic nechápe, kdo nic nechápe, je bezcenný. Ale ten, kdo chápe, ten i miluje, všímá si, vidí… Čím hlubší poznání, tím větší láska… Kdokoli si představuje, že všechny plody dozrávají současně s jahodami, neví nic o hroznech."
Paracelsus
PS: Ano je to pseudonym, přišlo mi zmatečné používat své občanské jméno, když vrchní admin se jmenuje stejně. A navíc, od mé registrace tu přibyl další jmenovec.