Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Martin Jirousek

8. 12. 2009 21:09
Nevím jak ostatní

Ale já jsem řešil problém lunitu a antilunitu, nešlo mě do hlavy, jak můžou mít kousíčky antilunitu človíčkové u sebe a lunit loď přesto uvede do stavu beztíže. Mimochodem, v knize je jedna obrovská pravda. A to skutečnost, že vládnout jde jen tehdy, když je většina v nouzi. :-)

0 0
možnosti

BoboHml

8. 12. 2009 14:33
Co teprve

Krakonoš a Trautenberk,ten zlí napohled německý mocipán a jeho vykořistované služebnictvo...

0 0
možnosti

Rob J.H.

8. 12. 2009 12:43
je to tak

Jéjo, to má koukám Neználek v diskusi kamarádů... Bodejť, ještě byla dobrá knížka Vaska Trubačev a jeho kamarádi, to taky kupte dětem. Neználek JE budovatelská bolševická agitka a měl dětem od mala namlátit určitý vzorce chování, hodnot atd. do hlaviček. V tom má autor naprostou pravdu a kdo otevřel hlavně ta další pokračování, najde to daleko snáz, kalibr byl těžší a těžší.

Jenomže spousta lidí to nevidí, protože to mají hluboko v sobě mj. právě díky podobný četbě.  Všelijaký "retro" je zábavný, pokud jde o obaly od tatranky, legrační účesy, mletý standard a kofolu, ale Neználka teda ne. A naštěstí moji rodiče byli dostatečně soudní na to, aby si Neználkem doma vychovali dalšího malýho bolševika, a podobných, kteří k tomu měli odpor, znám dost. Dětských knížek a pohádek s normálním hodnotovým systémem je (a dokonce i byla) spousta.

0 0
možnosti

Hmmhator

8. 12. 2009 12:52
Re: je to tak

Vylizanej jak blondyna.

0 0
možnosti

Georgis Fasulis

8. 12. 2009 12:29
Ano, diskutující mají pravdu

Neználka jsem v dětství (v hluboké totalitě) četl a líbil se mi, přesto se ze mne nestal komunista. Srovnávat Neználka s Mein kampfem podle mne už není nadsázka, ale velká pitomost. Co vám na neználkovi přijde propagandistiockého? Že je tam společnost, kde nejsou peníze a všichni dobrovolně pracují pro společné dobro? Právě porto je to pohádka, nebo, chcete -li, utopie.

Všechny pohádky na světě můžete pak vztáhnout k skutečné realitě podobně.

A vyjde vám totéž, co vám vyšlo u Neználka - že je to komunistická propaganda. Ve většině pohádek jsou bohatí zosobněním zla a chudí pak zososbnění dobra.

No snad jen Cimrman byl osvícený a psal pohádky nepropagandistické a reálnější - Jak chudák k ještě větší bídě přišel apod. :-)

Vašim nesrovnatelným srovnáním se pane autore dostáváte do stejného propagandistického extrému, jak se o to snažili komunisté, když chtěli vymýtit ze svého "sparvedlivého" světa vše, co jen připomínálo kapitalismus - včetně tenisu či žvýkaček.

0 0
možnosti

BoboHml

8. 12. 2009 12:32
Re: Ano, diskutující mají pravdu

R^

0 0
možnosti

Hmmhator

8. 12. 2009 12:00
No, ja porad cekam

jakou detskou knihu mi autor doporuci... a porad nic.

0 0
možnosti

raymondchandler

8. 12. 2009 16:13
Re: No, ja porad cekam

Ludvik Askenazy: Prastene pohadky; Ladislav Dvorsky: Tajny lodni denik...atd.R^:-)

0 0
možnosti

Archis

8. 12. 2009 11:57
Nečtěte Neználka,

čtěte strýčka Skrblíka. Ten určitě autora motivoval mnohem víc. Ještě, že mne autor neviděl jak sekám trávu klálíkům srpem místo motorovou sekačkou. Ještě by ze mne udělal zatvrzelýho propagátora komunismu. Opravdupalí u nás pravidlo, že nejhorší je srážka s volem. Po přečtení autorova článku mám dojem, že jsem opět na jednoho velkého narazil

0 0
možnosti

BoboHml

8. 12. 2009 11:33
Každá pohádka je svým spůsobem propaganda.

Vemte si jen to,že vždy dobro zvítězí a zlo je potrestáno.

0 0
možnosti

Hmmhator

8. 12. 2009 9:48
Hmm...

Ano, nejake propagandisticke rysy to ma... jenze, aby jste je pochopil, musi Vam byt vic nez 8, co z je vek kdy bych to dal diteti cist.Nemam rad komance, moji rodine celkem dost ublizili a vystvali nas nakonec z republiky, ale opravdu bych ne,el problem dat tuhle knizku vlastnim detem, kdybych je mel.

0 0
možnosti

admiral666

8. 12. 2009 10:29
Re: Hmm...

Klid, bernard uvidi komunisticke rysy i v klasickych pohadkach odehravajicich se v rane novovekem settingu. Ziskuchtivy bratr, ktery nepomuze kouzelnemu dedeckovi je ztrestan, zatimco lidumilovi kazdy zazrakem pomuze. Jak sovetske!

0 0
možnosti

Gmur

8. 12. 2009 9:44
neznalka jsem nedocetla

zustalo u prvnich trech stranach. Bylo mi zle. Averze k ruskym jmenum a celkove idiotsky nadsene z budovani.

0 0
možnosti

admiral666

8. 12. 2009 10:27
Re: neznalka jsem nedocetla

Kdybys nekecala.... Ja to necet, nedostal jsem se k tomu (viz nize), ale knizka plna obrazku panacku, zajimavych stroju a budov nemohla byt nudna. Popis budovani urcite pripominal popis stavby veze z kostek, nez nejakou agitacni svodku. Ruska jmena nam prijdou k pobliti dnes, tenkrat tezko.

0 0
možnosti

Martina 77

8. 12. 2009 8:35
My si doma s dcerkou Neználka čteme

Nemyslím, že konkrétně Neználek nějak výrazně cokoliv propaguje. Je to knížka z mého a manželova dětství, nyní opět "vyhrabána" z pozadí knihovny. Dcerce se líbí, stejně jako Ferda mravenec, Kluci kočičí apod.

0 0
možnosti

William Bernard

8. 12. 2009 9:38
Re: My si doma s dcerkou Neználka čteme

A dáte jí pak, ve vhodnou chvíli, do ruky Solženicyna?

0 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS