Kdo by neznal Neználka? Kdo by neznal Mein Kampf?

Jel jsem z práce po eskalátorech a oči mi padly na jeden z kolem pověšených reklamních rámečků. Povědomý obrázek, logo nakladatelství a výrazná, do očí bijící otázka: "Kdo by neznal Neználka?" Týden jsem kolem jezdil a nevěřil vlastním očím. Koupil by rozumný člověk dítěti jed obalený v čokoládě?

www.knizniklub.cz

I já jsem si jako malý četl v této knize, ve všech jejích dílech. A kdyby autor Nikolaj Nosov zůstal u prvního dílu, asi bych se nad reedicí Neználka vůbec nepozastavil. Bohužel problém je v tom, že druhé dva díly už jsou cíleně propagandistickým dílem. Od Harlanova zfilmování Žida Süsse je dělí jen rozdílná cílová skupina. Výsledné zvěrstvo a zvrácenost obou "výtvorů" je stejná. U Neználka možná o to horší, že obětí jsou děti, které jen velmi těžko rozlišují mezi tím, co je a není správné.

Opravdu je naše perverzní fascinace zvrácenou propagandou tak nepřekonatelná? Po 30 případech majora Zemana, Čtyřech v tanku nebo DVD se sovětskými válečnými filmy jen další kapka v moři ubohého vkusu a lidské slabosti? Nebo se nám tak stýská po všeobjímající náruči medvěda?

Nevím, kdo by dal bez většího přemýšlení vlastnímu dítěti jed zabalený v čokoládě, ale věřím tomu, že Neználka koupí leckdo. Koupí mu o pár let později i Soustroví Gulag?

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Jan Dvořák | pondělí 7.12.2009 22:33 | karma článku: 15,93 | přečteno: 2047x
  • Další články autora

Jan Dvořák

Díky za návštěvu Svatý Otče...

28.9.2009 v 18:58 | Karma: 33,87

Jan Dvořák

Tady by bylo tak krásně.....!

27.8.2009 v 23:23 | Karma: 14,71